2014. március 8., szombat

Game of Thrones - A harmadik évad

Végre felhoztam magam a Trónok harcával és amennyire döcögősen indult a "kapcsolatunk", annyira megszerettem a harmadik évad végére a sorozatot és a sztorit is. Bevallom, hogy az első évadban kifejezetten nem szerettem a sorozatot, ugyanis teljesen megegyezett a könyvvel, még a párbeszédek is egytől-egyik azonosra sikerültek. Mivel a könyv elolvasása után rögtön belekezdtem, az első évadot nagyon untam. Azonban nem adtam fel és folytattam a másodikkal, de meggyőzni akkor sem tudtak igazán, úgyhogy elhagytam a könyvet és a harmadik évadnak már teljesen ismeretlenül vágtam neki. Az évad eleje lassan indult, de aztán felpörögtek az események és a karakterizációval egyre jobban megkedveltem egyes szereplőket és lassan, de biztosan a sorozatot is nagyon megkedveltem. Spoileresen folytatom!




Talán az zavart a legjobban, hogy nem izgatott kié lesz a trón, viszont a harmadik évadban egyértelműen Danynek drukkoltam. Hihetetlen, hogy milyen változáson ment keresztül az évadok során és az ijedt kislányól egy erős uralkodónő lett. Ráadásul jönnek a jégzombik, vagy milyen lények is, akik még jól megkavarhatják az erőviszonyokat. A Lannisterek sem fogják odaadni a trónt senkinek csak úgy és Királyvártól mindenki messze van egyenlőre.A trón megszerzése tehát nem lesz senkinek sétagalopp az biztos és az írók a főbb szereplőkkel sem bánnak éppen kesztyűs kézzel, ezt a finálé előtti rész tökéletesen mutatja. Joffrey-t és Margeriet gonoszkodásban nem kell félteni és az esküvőjük után még erősebbek és kegyetlenebben lesznek. Már alig várom, hogy ők is felmutassanak valamit.



Az évad kilencedik részét feltétlenül meg kell említeni, mert bár tudtam, hogy Catelyn és Rob halálával fog végződni, mégis megrázó epizód volt. Egyikük halála sem viselt meg igazán Robot kifejezetten nem szerettem, nem tudom miért, egyszerűen idegesített a hapsi, úgyhogy kicsit örülök, amiért nem látjuk többet. Az anyjával nem volt semmi bajom, de nem tartozott a kedvenc szereplőim közé, ezért sírni sem fogok utána. Aryat viszont iszonyatosan sajnáltam a részben, hiszen annyira közel került az anyjához és a bátyjához, de ő ezt nem tudta, mert menekülnie kellett, mielőtt találkozhatott volna velük. Jon Snow száláról érdemes még megemlékezni, ugyanis elég nagy fordulatot vett azóta, hogy fogságba ejtették, ugyanis összejött a foglyul ejtőjével. Ygritte zseniális karakter lett, nagyon bírtam a beszólásait, szerintem a legjobb új szereplő lett az évadban.



Értékelés: 7/10
Még mindig nem vagyok hardcore Trónok harca rajongó, de már sokkal jobban élvezem a részeket, mint a sorozat elején. Hihetetlen, hogy ezt mondom, de várom már a negyedik évadot, hogy tovább folytatódjon a harc és jöjjenek az új szereplők, illetve hulljanak a régiek. A sorozat egyik nagy erénye, hogy nem szívbajosak a készítők és simán kinyírják a fontosabb karaktereket is. A sorozatot pedig tudom ajánlani, amennyiben valaki még nem tette meg.

0 komment:

Megjegyzés küldése