2013. december 22., vasárnap

Homeland - A harmadik évad

Felemás évadot zárt a Homeland és az első két évaddal ellentétben idén nem tudok annyira éljenezni a látottakat figyelembe véve. Az évad elején azon is gondolkoztam, hogy félreteszem pár hétre, mert az első öt részben annyira nem történt semmi és nem láttam, hogy merre is haladunk. nem volt olyan fő szál, mint eddig. Végül aztán kitartottam és nem bántam meg, mert az évad második felére összeszedték magukat az írók és az évadzáró igen jóra sikerült. Spoileresen folytatom!


Az évad eleji történéseknek a végéhez semmi köze sem volt, sokszor olyan érzésem volt ezeknél a részeknél, hogy még maguk a készítők sem tudják mi fog történni, csak pakolták a részeket egymás után. Azt nem mondom, hogy az évadzáró végeztével minden megvilágosodott, de sok kérdésünkre megadták végül a választ. A történések egy része sajnos következmények nélkül maradt. Gondolok itt például Saul és Carrie szövetségére az évad elejéről vagy Quinn kételyeire. Sajnos ezeket nem fejezték be, mint ahogy Dana szálát sem zárták le teljesen és ennél a sorozatnál nem ehhez voltunk szokva. Kicsit úgy érzem, hogy Brody távollétében ezek csak tölteléknek kellettek, mert amint ő is szerepet kapott az évadban, mindez elő sem került.



Az évad második fele viszont nagyon jó volt, tetszett Brody átállása és az akció, kémesdi is és természetesen nagyon drukkoltam hőseinknek. Addigra ugyanis már beletörődtem, hogy nem fogok napokig azon gondolkozni, hogy mi lesz Brody vagy a CIA következő lépése, hanem helyette csak élveztem a thrillert és az összeesküvéseket. Az évad második felére az évadzáró tette fel a koronát, ami  sorozatzárónak is elmenne és nyilván akik a régi Homelandhez ragaszkodnak, számukra ez a rész az is volt. Tavaly azon keseregtem, hogy miért nem hagyta a Showtime megölni Brodyt, idén meg pont azon, hogy miért tették meg. A halálának idén nem sok következménye lesz, míg tavaly azért lett volna, mindenesetre működik nélküle is a sorozat, ahogy az évad eleje mutatja. Ennek ellenére nagyon fog Damian Lewis hiányozni, mert csupán a jelenlétével is feldobta a részeket, annyira hitelesen tudott bármit megjeleníteni a képernyőn.



A haláltusája nagyon drámai volt, bevallom vártam, hogy történik valami és megmenekül. De nem történt és Carrie ezt az egészet végignézte és ettől lett az a jelenet annyira sokatmondó és drámai. A záró képsorokban mindent elmondott, ahogy Carrie odament a falhoz és odarajzolt még egy csillagot. Brody pedig a szerelme arcát láthatta utoljára, hangozzon ez bármennyire is nyálasnak. A halálával kapcsolatban azért azt meg kell említenem, hogy a családja reakcióját kissé hiányoltam, hiszen az ő életüket is jelentősen befolyásolja, hogy nincs többé. Innentől viszont teljesen új irányban folytatódhat a sorozat és kíváncsian várom, hogy mi lesz az, mert a Homeland Carrie és Brody kapcsolatától volt az, amit az elmúlt három évben megszoktunk.



Értékelés: 7/10
Bármennyire is hullámzó volt ez az évad, nekem bejött és nem tudok a készítőkre sem haragudni az évad eleji nehézségek miatt. Brody halála után viszont teljesen a készítők kezében van minden, hogy megvalósítsák azt, amit idén szerettek volna. A negyedik évadra valamilyen szinten első évadként fogok tekinteni és megpróbálok elvonatkoztatni az eddigiektől. Nagyon remélem, hogy az írók nem hagynak cserben és ismét egy ütős kis évaddal rukkolnak elő.

0 komment:

Megjegyzés küldése