2013. augusztus 6., kedd

Spring Breakers - Csajok szabadon

Amikor először hallottam a filmről, azt hittem, hogy egy tinifilm lesz a szokásos forgatókönyvvel. A szereposztást látva ez nem is csoda szerintem, mert Selena Gomez, Vanessa Hudgens és Ahsley Benson is eddig tiniknek készülő alkotásokban szerepeltek. A trailer megnézése után azonban tudatosult bennem, hogy ez valami más lesz, valami komolyabb.




A film négy lány: Faith, Cotty, Brit és Candy történetét meséli el, akik fiatal egyetemisták és a tavaszi szünet alatt utazni és bulizni szeretnének. A bökkenő csupán annyi, hogy nincs pénzük rá, ezért valahonnan szerezniük kell. A négy lány pedig egy étterem kirablásával teremti elő a szükséges összeget az önfeledt szórakozáshoz. A tengernél aztán belevetik magukat az éjszakai életbe és megállás nélkül partyznak egészen addig, amíg egy rosszul sikerült este után börtönbe nem kerülnek. Szerencséjükre segítségükre siet Alien a  helyi gengszter. A férfival aztán összebarátkoznak és együtt rabolnak ki családokat, ölnek embereket a tavaszi szünet végéig.

A film eleje nekem kicsit furán hatott, mert az első fél órában többször is percekig folyó piát, drogot és fél pucér nőket lehetett látni beszéd nélkül. Egyszer-kétszer még elment volna, de negyedjére már ráncoltam a szemöldököm, hogy mi ez. Visszagondolva ezekre a percekre a teljes film ismeretében úgy gondolom, hogy ez is hozzátartozott a Spring Breakers egyedi stílusához.

Ha már az egyediségnél tartunk, akkor nem mehetek el szó nélkül az időbeli ugrálások mellett sem. Ebben az esetben nem úgy játszottak a készítők az idővel, ahogy megszoktuk, hanem bevillantottak egy kulcspillanatot és utána mutatták meg az odáig vezető utat, viszont nem tudtuk mennyi idő múlva jutunk el oda. Ilyen megoldással én még nem találkoztam és először nem is tetszett, de ahogy haladt előre a film, úgy szoktam ehhez hozzá és a végére már nem is zavart ez a megoldás. Viszont azt nem mondom, hogy a jövőben sokszor szeretnék ezzel a megoldással találkozni.


Ahogy a kritika elején említettem ez a film nem egy romantikus vígjáték, sőt nem is tiniknek készült, hanem inkább az egyetemistákat célozza meg a mondanivalójával. Az alkotás rávilágít arra, hogy a mai egyetemisták mennyire nem találják a helyüket a világban, céltalanok és csak a mának, a buliknak élnek. Nyilván kicsit eltúlozva, felnagyítva vágják ezt a képünkbe a drogozással, gyilkolással, de a lényeg szerintem érthető. A film vége pedig a felelőtlenségükre is rámutat azzal, hogy a lányok mágikusnak és csodálatosnak találták az utat, talán nem is vették komolyan az egészet és visszatérve az egyetemre folytatták az életüket, mintha mi sem történt volna.



A főszereplők alakítása nem nyűgözött le, főleg Selena Gomezen látszott, hogy egy ilyen kaliberű filmhez még tanulnia, fejlődnie kell. Az Alient játszó James Franco viszont nagyszerű volt, néha lejátszotta  a lányokat a közös jeleneteknél, de alapvetően jól alkalmazkodott hozzájuk és remekül működött együtt Ashley-vel és Vanessával.

Értékelés: 7/10
Nehéz a filmet értékelni, mert az elején bevallom majdnem lekapcsoltam, de valamiért mégsem tettem. Kíváncsi voltam, hogy mit akarnak kihozni az egészből és összességében ez egy jó film. A megnézése után elgondolkodtatott és több dolog a helyére került, ami a film alatt értelmetlennek tűnt.

0 komment:

Megjegyzés küldése