2013. augusztus 22., csütörtök

Monika Feth - Az eperszedő

Krimit olvasni jobban szeretek, mint nézni, mert sokkal izgalmasabb elképzelni a tetthelyet meg a nyomozást, mint látni. Erről a könyvről pedig sok jót hallottam pár éve, de teljesen megfeledkeztem róla. A könyvtárban aztán nagyon megörültem neki és azonnal nekiestem, amint hazaértem.


A csalódottságom annál nagyobb volt, ugyanis ez a sztori minden csak nem krimi vagy a könyv hátulja szerint thriller. Vagyis krimi persze, mert történik benne gyilkosság, meg jelen van a történetben a rendőrség, de nagyjából ennyiben ki is merül. A nyomozás teljesen érdektelen, mert egyfelől már az elejétől kezdve tudjuk ki a gyilkos, másrészt pedig az egyik meggyilkolt lány barátnője tökösebb, mint az egész rendőrség együttvéve.

A másik nagy gondom a művel, hogy a borítóján leírják az egész sztorit és annyi izgalom marad nekünk, hogy Jette életben marad-e. Ha már Jette, akkor a lány és a gyilkos szerelme nekem túl hamar ment. Kétszer találkoztak és máris halálosan egymásba szerettek. Persze a végkifejlethez szükség volt a gyors történésekre, de sajnos hiteltelené vált ezzel az író, mert a megismerkedésük, vonzalmuk és végül a szerelmük egyáltalán nem kapott teret a könyvben.

Ha a pozitív oldalát nézem a könyvnek, akkor kiemelném, hogy minden fontosabb szereplő szemszögéből megismerjük a sztorit és minden fejezetben szerepet kap mindenki. Ez egyfelől érdekes megoldás, nem találkoztam még hasonlóval. Ráadásul a gyilkost ismerjük meg először, úgy gondolom az írónő ezzel akarja közelebb hozni a karaktert és megértetni kicsit, hogy miért is gyilkos fiatal lányokat. Feth egyébként nagyon élvezetesen ír, annak ellenére olvastam ki hamar a könyvet, hogy a sztori nem kötött le. Pont akkor vált a szereplők között, amikor kell és szépen leírva adagolja a történetet.

Értékelés: 6/10
Egyszer mindenképpen olvasható, de én ettől sokkal többet vártam. Valószínűleg inkább a tiniknek íródott ez a mű, nekem túl kiszámíthatóra sikerült és nem hiszem, hogy a közeljövőben az írónő másik könyvét a kezembe veszem.

0 komment:

Megjegyzés küldése