2013. augusztus 16., péntek

Candace Bushnell - Carrie napója

A sorozat kezdetekor még nem voltam tisztában azzal, hogy Carrie tinikorának története bizony nem egy TV-s fejéből pattant ki, hanem a Szex és New York alapjául szolgáló könyv írójának tollából született egy mű, amelyben Carrie gimnazista éveit mutatja be. Amint ezt megtudtam abbahagytam a sorozatot és azonnal belekezdtem a könyvbe, mert mint azt már többször leírtam, nekem a könyvek mindig jobban tetszenek és ez alól a Carrie naplója sem kivétel. 





Nem szeretném összehasonlítani a könyvet, meg a sorozatot, mert eléggé különbözik a kettő. A sorozatban több szereplő meg sem jelenik, akik a könyvben fontos szerephez jutnak és a karakterek is teljesen másként vannak ábrázolva. Ezért úgy gondolom, hogy mindkét alkotást a saját maga dimenziójában kell kezelni és külön kritikát fog kapni a sorozat.



A könyv Carrie tinikorát mutatja be, illetve annak egy részét. Megismerhetjük a barátait, a két húgát és az első szerelmét is. Carrie-t ebben az időszakban az írás is foglalkoztatja, a suliújságnak ír cikkeket, amelyből bonyodalmak is adódnak A lány azonban már ekkor sem ártatlan, piál, cigizik, hazudik az apjának. Erről a lányról teljes mértékben el tudom hinni, hogy az általunk ismert Carrie fiatal énje.

A könyvben Carrie szemszögéből ismerjük meg a történetet, így az olvasó vele tud a legjobban azonosulni. Persze ez nem azt jelenti, hogy ő a legjobb karakter a könyvben, személyes kedvencem például Donna Ladonna, aki nagyon sokoldalú és hihetetlen jó beszólásai vannak. Walt esete is érdekes, mert a '80-as években melegnek lenni nem lehetett egyszerű, ráadásul a saját családja is kitagadta.

Nagyon zavart a könyvben, hogy nem kapott végkifejletet a sztori, vártam volna egyfajta lezárást. Ehelyett Carrie a végén elindul New York felé és megjelenik Samantha is. Nyilván ezzel akarta az írónő felvezetni a Carrie naplója folytatását, de nekem így lóg a levegőben a vége. Ráadásul a következő kötetben nem biztos, hogy helyet kapnak Carrie barátai, ezért Lali meg közte vártam egy beszélgetést, amelyben esetleg tisztázzák a Sebastian ügyet.

Értékelés: 7/10
A Carrie naplója egy könnyed, nyári olvasmány jól megírt tini karakterekkel és drámázással. A végétől eltekintve tényleg jó kis könyv, ezért ajánlom elolvasásra minden Szex és New York, illetve Carrie naplója rajongónak!

0 komment:

Megjegyzés küldése