2012. július 24., kedd

Joanne Fluke - Meggyes túrótorta és gyilkosság

Hannah Swensen eseteit az 1. kötettől kezdve szívesen olvasom, az egyes részek végén pedig legszívesebben kezembe venném a következő kötetet. A 8. könyv végén viszont szerintem elfáradt a történet, már nem köt le annyira Hannah nyomozása és őrlődése a két fickó között, mint régen. Mindig is úgy gondoltam, hogy ezt a szerelmi háromszöget nem lehet a végtelenségig húzni, az írónő azonban megpróbálkozik ezzel. A történet ezen része ebben a kötetben például  nem is haladt előre, csak egy helyben toporgunk.

A mostani történet szerint a híres rendező, Dean Lawrence érkezik Lake Eden-be, hogy legújabb filmjéhez forgasson a kisvárosban néhány jelenetet. A kisváros lakói pedig nagyon szeretnének egy kisebb szerepet elcsípni a filmben, ezért nagy az izgalom, felfordulás. A rendező a Süti Édent bízza meg, hogy a stábot ellássa süteménnyel és üdítővel. Ez a megállapodás jól is működik mindaddig, amíg Dean holtan bele nem zuhan a Hannah által készített meggyes túrótortába. A nagy kérdés az, hogy a sikeres rendező öngyilkos lett vagy esetleg megölték? Hannah természetesen megígéri, hogy nem fog nyomozni, de most is mint mindig, az események sűrűjében találja magát Lisa-val és testvéreivel együtt.

A gyilkossági ügyet természetesen felgöngyölítik, de a nyomozást kicsit keveselltem, ugyanis a könyv háromnegyedénél történt meg a haláleset. Az előtte levő részek pedig csak alapozásnak voltak jók, viszont annak nekem túl hosszú. Nagyon szerettem azt a régebbi köteteknél, ahogy Hannah minden nyomon elindul és mi is találgathatunk ki a gyilkos, miközben többen is gyanúba keverednek. Ezek nem voltak meg a 8. részben és én hiányoltam őket.

Nagyon szeretem Joanne Fluke könyveiben a gyilkosságokon kívül, hogy a Hannah által készített aprósütemények receptjei megtalálhatóak a könyvben, így bármikor elkészíthetem és még közelebb érzem magam a szereplőkhöz és a történethez.

Összességében nem volt rossz ez a kötet, de Joanne tud ennél sokkal jobbat is. Remélem nem arról van szó, hogy kifogyott az ötletekből, de újabb és újabb köteteket ír Hannah kalandjairól a pénz miatt. A 9. kötet, Zöldcitromos pite és gyilkosság címmel már megjelent és az a könyv választ adhat az előbbi kétségemre.

Értékelés: 7/10

0 komment:

Megjegyzés küldése